خدمات مشاوره مالیاتی

برای آشنایی با مفهوم خدمات مشاوره مالیاتی ابتدا لازم است با چند واژه آشنا شویم.
در این مبحث اولین بخش مفهوم مالیات است.
مالیات در واقع انتقال بخشی از سود فعالیت‌های اقتصادی است که دولت جهت تامین هزینه‌های عمومی از آن منتفع می‌شود و به عبارت دیگر دولت در سود فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌ها شریک می‌باشد زیرا بر طبق تفکر عموم افراد جامعه امکانات وصول این درآمد‌ها را دولت فراهم آورده است.

در واقع مالیات یک نوع هزینه اجتماعی است که هر فرد به موازات استفاده خود از امکانات جامعه پرداخت این هزینه‎ها را تقبل می‎کند.
مورد دوم مفهوم مشاوره است.
مشاوره در معنای تحت‎اللفظی آن به معنی مشورت کردن و تشکیل شورا و مشورت با دیگران است و مشاور، فرد مشاوره دهنده‌‌ای است که دارای اعتبار و مورد قبول عده‎ای از افراد جامعه می‌باشد.

مشاوره انواع مختلفی دارد که خدمات مشاوره مالیاتی یکی از آن‎هاست.

بد نیست بدانیم به‌طور کلی دو نوع مالیات داریم :
نوع اول مالیات مستقیم است که از درآمد و دارایی‌های افراد وصول و به خزانه دولت واریز می‎گردد که مالیات بر درآمد و مالیات بر دارایی را شامل می‎شود.
نوع دوم مالیات غیر مستقیم است که به نرخ کالاها و خدمات افزوده گردیده و بر مصرف‌کننده تحمیل می‌گردد (از قبیل مالیات بر ارزش افزوده).

مشاور مالیات | یکتا تحلیل یک مشاور مالیاتی باید بتواند با داشتن اطلاعات مالیاتی درست و آگاهی از قوانین، بخشنامه‎ها و دستورالعمل‎های مالیاتی جدید اظهارنامه مالیاتی متناسب با درآمد افراد و شرکت‎ها را تهیه و ارائه نماید.
به‎طور کلی مشاوران مالیاتی قادر به ارائه خدمات متعدد مالیاتی هستند که برخی از خدمات عبارتند از:

  • تهیه اظهارنامه و تحریر دفاتر قانونی.
  • ثبت نام و آماده‎سازی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده.
  • تنظیم گزارشات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر در پایان هر فصل.
  • ارائه گزارشات مالیات بر حقوق و دستمزد.
  • مشاوره جهت بهره‎مندی از معافیت‎های قانونی و رفع مواردی که موجب ایجاد جرایم مالیاتی می‎گردند.
  • مشاوره جهت ارائه دقیق و صحیح مالیات‎های تکلیفی
  • عملکرد، ارزش افزوده و پیمانکاری پیش از پرداخت و بسیاری موارد دیگر.

یکی از مهمترین خدمات مشاوره مالیاتی می‎تواند ارائه مشاوره جهت طراحی و یا ارتقاء سیستم‎های مالی شرکت مطابق با قوانین و مقررات مالی و مالیاتی باشد که در این راستا کنترل‌های داخلی تدوین گردیده و آیین نامه‎ها و دستورالعمل‌های مالی مورد نیاز شرکت‎ها تهیه، مکتوب و پس از تصویب به اجرا گذاشته می‎شود.

مشاور مالیات | یکتا تحلیل یک مشاور مالیاتی باید قادر باشد که لوایح دفاعی مالیاتی شرکت‌ها جهت دفاع از حقوق مالیاتی آنان در هیات‎های حل اختلاف و سایر ارگان‎های رسیدگی مالیاتی را تهیه نماید.

پیگیری مبالغ اضافه پرداختی شرکت‎ها برای حفظ منافع آنان و جلوگیری از هدر رفتن حقوق مالی شرکت‎ها از دیگر فعالیت‎های یک مشاور مالیاتی توانمند است.
استفاده از مشاوران مالیاتی در شرکت‎ها می‎تواند دارای فواید بسیاری باشد. از جمله این که اگر شرکتی در شغلی پر رقابت فعالیت می‎‌نماید داشتن اطلاعات بیشتر، کامل‎تر و دقیق‎تر می‎تواند به منزله فعالیت با اطمینان و رضایت خاطر بیشتر در جهت پیشبرد اهداف کسب و کار شرکت شود.
استفاده از مشاورین متبحر مالی و مالیاتی برای شرکت‎ها و موسسات این امکان را فراهم می‌‌آورد که صحیح‎ترین اطلاعات را از افرادی که دارای دانش و تجربه کافی در این زمینه هستند به‎دست آورند. از این رو شرکت‎ها می‌توانند از تجربه‎ی مشاوره مالیاتی اصفهان برای کسب و کارهای خود بهره‎مند شوند.

استفاده از مشاوران مالیاتی آگاه و دارای دانش روز موجب می‎شود تا همواره از آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه‎های سازمان امور مالیاتی که در ارتباط با کسب و کار شرکت‌ها و روند پرداخت مالیات آن‎هاست آگاهی یابند.
همان‎طور که پیداست بسیاری از جرائم به‎دلیل عدم آگاهی از قوانین و زمان اجرای آنان است که با استفاده از یک مشاور مالیاتی به اصطلاح کار کشته می‎توان شرایط را به گونه‎ایی فراهم آورد که از این گونه موارد متضرر نشد.

مشاور مالیات | یکتا تحلیل لازم به ذکر است که تنها آگاهی از این شرایط کافی نیست بلکه اجرای به موقع و نحوه اجرای آن‎ها از اهمیت بیشتری برخوردار است که در این راستا مشاوران مالی و مالیاتی که در استخدام شرکت‌ها هستند و یا مستقل عمل می‎نمایند موظف به اجرای دقیق و به موقع وظایف قانونی بنگاه‎های اقتصادی می‎باشند تا نه تنها جریمه‎ای به آنان تعلق نگیرد بلکه شرایط را به ‎گونه‎ایی مدیریت کنند که ادامه فعالیت آن‎ها را متضمن شوند.
بسیاری از شرکت‎های حسابرسی و مشاوره مالیاتی که در اصفهان مشغول به فعالیت هستند با ارائه‎ی مشاور مالیاتی رایگان اصفهان خدمات مشاوره‎ی خوبی را به مشتریان می‎دهند، خدمات رایگان مشاوره سبب می‌شود شما با خدمات مشاوره مالیاتی آشنا شوید و در صورت لزوم از خدمات مشاوران مالیاتی استفاده کنید.

در سیستم‎های مالیاتی دقیق، سیستم کسب و کار شرکت‎ها مورد بررسی و ارزیابی کامل و همه جانبه قرار می‎گیرد و سعی می‎شود تا توانایی‎ها و نیازمندی‎های فعالان اقتصادی به صورتی کاملا جامع شناسایی و ارزیابی شوند.
با توجه به این‎که یکی از وظایف قانونی اشخاص (حقیقی یا حقوقی ) پرداخت مالیات است و جهت جلوگیری از جریمه‎های عدم پرداخت به موقع یا دیر کرد، در جلسات مشاوره مالی و مالیاتی که توسط مشاوران برگزار می‎شود کلیه نکاتی که در ارتباط با پرداخت مالیات است و لازم است که مدیران بنگاه‎های اقتصادی از آن آگاهی کافی داشته باشند و طبق قانون رعایت نمایند، شرح داده خواهد شد.

ازجمله مواردی که در این گونه جلسات ارائه می‎شود، اطلاعات لازم در ارتباط با معافیت‎های مالیاتی است و البته صورت‎های مالی استاندارد جهت ارائه به سازمان‎های ذینفع بررسی، تنظیم و ویرایش می‎گردند.

مشاور مالیات | یکتا تحلیل مشاورین مالیاتی در زمان‎های مشخصی به پرونده‎های مالیاتی اشخاص رسیدگی می‎نمایند تا دیگر مدیران و کارفرمایان درگیری و مشغله فکری در ارتباط با این پرونده‎ها نداشته باشند و از زمان خود در جهت رسیدگی به سایر امور استفاده نمایند.
به‎طور کلی این تفویض اختیار برای آنان در جهت پیشبرد اهداف اصلی آن‎ها مفید واقع شود.

در پایان، این نکته حائز اهمیت است که انتخاب اشخاص یا شرکت‌های ارائه دهنده‎ی خدمات مشاوره مالیاتی که کارکنان متخصص و مجرب دارند و همواره در ارتباط با قوانین و مقررات مالیاتی هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است.
زیرا عدم انتخاب درست می‎تواند موجبات ضرر و زیان‎های بیشمار و یا حتی ورشکستگی و تعطیلی یک بنگاه اقتصادی را به همراه داشته باشد.
پس به کار گماردن یک مشاور مالیاتی شایسته نیازمند صرف وقت و تحقیق کافی در این زمینه می‌باشد.
در این راستا می‎توان از مشاورین مجرب توصیه شده توسط سایر شرکت‎ها و یا با بررسی سوابق کاری مشاورین جهت پی بردن به موارد موفقیت یا عدم موفقیت آنان در پرونده‎های مالی و مالیاتی و انجام به موقع و به روز جهت جلوگیری از جرائم مالیاتی و استفاده به جا از معافیت‎های مالیاتی در رزومه این افراد به انتخابی آگاهانه دست یافت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *